četrtek, 6. september 2007

Kdo je kriv za dvig cen?

V medijih zadnje dni odmeva velika podražitev cen hrane. Cela štala! Pa tako smo se trudili da se pol leta pred uvedbo evra in še pol leta potem ne bi nič podražilo. Razen bančne provizije in podobne monopolistično - oligopolistične storitve. Mislim, da bi se moralo svetohlinjenje ustaviti že tukaj. Če lahko banke, lahko tudi vsi ostali. Razne potrošniške organizacije in mediji so kazali s prstom na razne Mojce, ki so si drznile dvigniti ceno za striženje.

Mislim, da je za podražitev cen kriva premajhna odprtost našega trga oz. premalo konkurence. In zakaj je tako - najbrž zato ker smo ena manjših državic na svetu in vsaki trgovski verigi se res ne da ukvarjati s tem, da bi odpirala tukaj svoje trgovine. Tisti, ki jih, pa jih najbrž ne zaradi dobička, ampak zato, da imajo na narisane zastavice v vsaki državi. Pa tudi razvajeni smo Slovenčki. Če nismo ravno brez denarja, nam je kar malo nerodno kupovati neke noname izdelke v diskontnih trgovinah. Veliko bolj fensi je kupovati blagovne znamke, ki si ustvarjajo brend z oglaševanjem v medijih.

Najbrž so tudi proizvajalci dosegli mejo, ko ne morejo več nižati cen, ne da bi se jim bilo potrebno zares močno prestrukturirati, reorganizirati, dobiti cenejše dobavitelje, povezovati, da bi dosegli nižjo ceno surovin, preseliti proizvodnjo v države kjer so nižji stroški in manj birokratskih zahtev, povečati proizvodnjo in izvažati izdelke po celem svetu...

1 komentar:

ozze pravi ...

Ja, ampak slovenski proizvajalci se zelo težko kosajo z globalnimi igralci, saj je obseg poslovanja za faktor 10 ali 100 manjsi. To pa pomeni mnogo manjso moc pri dobaviteljih in podizvajalcih, manjsa optimizacija proizvodnje... Tudi znanje o vodenju, marketingu je še zelo šibko.
Za primer poglej Nestle in Žito. Za Žitove kosmiče boš vidla bannerje od Kopra do Murske Sobote, Kaj pa Nestlejevi Fitnnes kosmiči. Vidiš jih od Londona do Aten, in Barcelone do Rusije.